Jak przebiega regeneracja pomp wspomagania?

Pompy wspomagania to podzespoły, które mogą ulec uszkodzeniu lub zużyciu. W takiej sytuacji konieczna jest ich naprawa, której jednak żadne właściciel auta nie przeprowadzi samodzielnie. W tym celu musimy udać się po pomoc profesjonalistów, a więc znaleźć najbliższy warsztat samochodowy, który poprawnie wykona dla nas to zadanie.

Etapy regeneracji pompy wspomagania

regeneracja pomp wspomagania na terenie mazowieckiegoW województwie mazowieckim warsztaty oferującego tego typu usługi znajdziemy nie tylko w dużych miastach, ale i w małych miasteczkach. Dlatego jeśli interesuje nas regeneracja pomp wspomagania na terenie mazowieckiego, nie powinniśmy mieć najmniejszych problemów ze znalezieniem warsztatu, który wykona dla nas tę usługę w najbliższym terminie. Na czym jednak polega taka regeneracja pompy wspomagania? Aby była skuteczna, w pierwszym kroku należy oczyścić część, stosując do tego rozcieńczalnik. W ten sposób pozbędziemy się smaru, a także szlamu oraz błota. Pompa nadaje się do demontażu po osuszeniu. Rozdzielamy ją na elementy, stosując imadło oraz cienki drut. I już po chwili pierścień zamykający jest wykręcony, pokrywa pompy ściągnięta, a wirnik z łopatkami znajduje się już na wierzchu. Oczywiście wszystkie pojedyncze elementy także odpowiednio oczyszczamy. Po rozłożeniu pompy wspomagania na części, możemy zastosować wymianę elementów, które są niesprawne lub nie spełniają dobrze swojej roli.

regeneracja pomp wspomagania na terenie mazowieckiegoNajlepiej jest zakupić zestaw naprawczy, który zawiera wszystkie części zamienne. Wybieramy z nich ten, którego wymianę chcemy przeprowadzić. Dany element musi zostać posmarowany za pomocą smaru litowego. Pompę składamy, łącząc ze sobą w odpowiedniej kolejności poszczególne elementy. A więc najpierw pomiędzy wieczkiem i korpusem musi znaleźć się oring, następnie na wałek kładziemy uszczelniacz. Do wałka pompy przymocowujemy kołki ustalające oraz płytkę oporową, dalej powinien znaleźć się stator i wirnik z łopatkami, a ostatnim elementem jest pierścień zabezpieczający wałek. Po umieszczeniu wszystkich elementów w odpowiednich miejscach, sprawdzamy, czy mogą swobodnie się obracać. Dopiero wtedy montujemy górną płytkę oporową i całość przykrywamy pokrywą. Taką pompę z wymienionymi elementami umieszczamy w samochodzie.

Choć brzmi to wszystko prosto, tak naprawdę naprawa pomp wspomagania wymaga precyzji działania, dlatego to zadanie najlepiej jest powierzyć profesjonalistom, dla których jest to chleb powszedni. Wówczas zyskujemy pewność, że pompa wspomagania zostanie prawidłowo zregenerowana i będziemy mogli bez przeszkód dalej eksploatować nasz samochód.