Hot Rod to najstarszy styl tuningu, początkami sięgający lat 30. XX wieku, a więc okresu, gdy samochody stały się bardzo popularne i coraz więcej osób mogło sobie na nie pozwolić.
Hot Rod trudno jednoznacznie określić, ponieważ przez lata rozwijał się w wielu kierunkach i posiada różne odmiany.
- Klasyczny Hot Rod wykorzystuje małe auta z lat 30., wyposażone w duże silniki V8. Na karoserii malowano różne rzeczy, przeważnie były to płomienie, paski i czaszki.
- Rat Rod nastawiony jest na postarzany, zaniedbany wygląd. Wykorzystywał małe i większa samochody z lat 1930-1960. Karoseria powinna wyglądać na zardzewiałą, elementy pomalowane niedbale na różne, nie pasujące do siebie kolory, między nimi widoczne są spawy i łączenia. Wnętrze powinno być surowe, z usuniętymi „wygodami” z rodzaju obicia i obszycia. Opony zwykle były grube, a jednym charakterystycznym paskiem, a felgi małe. Wyglądu dopełniało niskie zawieszenie.
- T-Bucket posiadał specyficznie nieproporcjonalne nadwozie i wyeksponowany silnik oraz wystające przednie i tyle osie, a także dużo chromowanych części, głównie rur, przy masce i po bokach. Tyle koła przeważnie są bardzo szerokie, a przednie wąskie.